W ramach innowacji pedagogicznej, uczniowie klas siódmych ze Szkoły Podstawowej w Polnej oraz Białej Niżnej rozpoczęli swoją niezwykłą przygodę ze sztuką pisania listów. Te dwie blisko siebie położone placówki oświatowe postanowiły nawiązać stałą korespondencję między swoimi uczniami. Co więcej, te listy są pisane w języku angielskim.
Główne cele tej inicjatywy to:
- Ćwiczenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim, co pozwala na rozwijanie kompetencji językowych uczniów. Ta praktyka przydaje się również w procesie przygotowywania się do egzaminu ósmoklasisty, gdzie znajomość tworzenia zdań w języku angielskim jest kluczowym elementem.
- Uczestnictwo w pisaniu listów według ustalonych schematów, co kształtuje zdolność przekazywania informacji w klarowny sposób. To umiejętność, która przydaje się nie tylko w komunikacji pisemnej, ale również w życiu codziennym.
- Odczytywanie i zrozumienie tekstów w obcym języku, które zostały napisane przez rówieśników z innej szkoły. To rozwija umiejętność rozumienia i interpretacji tekstów w języku angielskim.
- Rozwijanie umiejętności tworzenia listów i innych tekstów w języku angielskim, co jest cenną umiejętnością zarówno w edukacji, jak i w życiu codziennym.
- Nawiązywanie nowych kontaktów i relacji z rówieśnikami z innej szkoły, co przyczynia się do budowania więzi społecznych i międzykulturowego zrozumienia.
Dodatkowo, uczniowie Szkoły Podstawowej w Polnej podjęli dodatkowy trud, przygotowując i udostępniając filmik z krótką prezentacją swojej klasy. Ten gest nie tylko pozwolił na bliższe poznanie się między uczniami, ale także poszerzył horyzonty edukacyjne, w tym technologiczne obu szkół.
Innowacyjne podejście do nauczania, które zakłada rozwijanie umiejętności językowych w kontekście praktycznym i międzyszkolnej współpracy, stanowi inspirujący przykład tego, jak edukacja może być zarówno efektywna, jak i satysfakcjonująca dla uczniów. Ta inicjatywa nie tylko przyczynia się do rozwoju umiejętności językowych, ale także promuje kulturę wzajemnego szacunku i zrozumienia.
/Agnieszka Kmak & Katarzyna Gryzło-Kmak/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz