piątek, 12 kwietnia 2013

Wizyta we Francji

W ostatnim tygodniu odbył się pierwszy wyjazd do Francji w ramach projektu Comenius. Wyjechały dwie nauczycielki: pani Agata i pani Monika oraz cztery uczennice: Natalia, Lidzia, Dominika i Iza. Wyjechałyśmy w niedzielę rano autobusem, potem był samolot z Krakowa do Monachium i z Monachium do Bazylei. A więc w hotelu w mieście Colmar byłyśmy późno wieczorem. W poniedziałek byłyśmy z wizytą w francuskim przedszkolu. Z dziećmi mieliśmy zorganizowany czas, ponieważ razem malowaliśmy, wycinaliśmy kształty z drewna na specjalnej maszynie, sadziliśmy kwiaty a także łącznie z nimi pisaliśmy po francusku i uczestniczyliśmy w zajęciach. Mimo różnych języków potrafiłyśmy porozumieć się mimiką i gestami. Po zajęciach byliśmy zaproszenie do ratusza przez burmistrza. Na pamiątkę otrzymaliśmy słodkie upominki. We wtorek zwiedziliśmy piękne miasto, Strasburg. Zobaczyliśmy katedrę Notre Dame, ale niestety nie udało nam się podziwiać Parlamentu Europejskiego. Następnie kilka godzin spędziliśmy w Muzeum Nauki. Tak minął nasz kolejny dzień. Już w środę musieliśmy wracać do Polski i znów cały dzień zajęła nam podróż. Natalia i Lidzia